Ett blogginlägg är en bra ursäkt för att slippa plugga

Medan SM är på dyksemester sitter jag i kära gamla LWN och sliter mitt hår över en kurs som hela terminen verkat så mysig. Mysig kurs borde betyda mysiga tentor, men i detta fall är mysig kurs = helvetestentor. (Vilket av ett rent sammanträffande är ungefär lika logiskt som tentauppgifterna.) Började till och med misstänka att jag fått fel tentor, men någon sådan tur hade jag inte. Det är vid just såna tillfällen jag är glad över att jag väntade till 30 timmar innan tentan med att börja kollla på gamla tentor (ironi). Men men, man hinner väl lära sig ganska mycket på 30 timmar... Sömn är för losers! (Eller nåt)

Lite små ljusglimtar finns det dock såhär i tenta-mörkret:
1. Imorgon är det EN VECKA tills mitt 4 månader långa sommarlov börjar
2. Imorgon är det även TVÅ VECKOR till UK. Peppen peppen peppen!! Har nästan lyckats tvätta bort stanken från stinsen efter att bara ha haft vanliga kläder på mig i massa månader, så det är väl tur att jag får slänga på mig den fina rocken snart.
3. En annan kurs som varit fruktansvärt omysig hela terminen visade sig vara riktigt mysig. Det krävdes bara att man mös lite med den så mös den tillbaka.
4. När ni (som nu garanterat sitter och gottar er åt min tenta-misär) har tenta-p där i slutet av maj/början av juni någon gång tänker jag fan hänga på campus varje dag och chilla. BARA FÖR ATT JAG KAN!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0