Typisk dag i ett singaporianskt tenta-p

Kl. 07.25 har väckarklockan ringt och vi har släpat oss upp med hjälp av många motsatser till glädjerop. Vid ungefär 8.15 +/- 30 min så lämnar vi vårat vackra hem och möts av morgonsol och 25 gradig värme:
Vi bor på åttonde våningen i denna byggnad.
Mysig promenad till tunnelbanan.
Lagom till att vi har klivit på tåget så har vi piggnat till ordentligt, till skillnad från singaporianerna som sover hela tunnelbaneresan och gärna använder oss som kuddar.
Köa lite till bussen.
Skolbussen.
Lee Wee Nam Library där vi spenderat hela dagarna. Självklart så sopas det framför ingången och i trappan regelbundet. Vakter patrullerar hela dagarna för att se till att pluggandet går rätt till.
Plugg till kl 13.00 +/- 60 min då det är lunchpaus. Sen är det bara påt igen. Innan fruktstuden vid 16.00 +/- 120 min så har koncentrationen kommit och gått lite som den själv har velat. Därför resulterar det ofta i pluggpapper som liknar dessa. Uppenbart är i alla fall att SMEK är riktiga talanger när det kommer till att rita, måla och färglägga:
Fruktstund. Fruktlåda ca 8 kr.
Eftersom det är regnperiod så regnar det varje dag mellan 14.00-16.00 +/- 3 min. Men det går fortfarande sitta utomhus eftersom singaporianerna har och byggt tak överallt.
Hemresa sker vid 18.00 om det har varit tentadag dagen efter, annars har hemresan skjutits upp till 22.00 +/- 150 min. Obligatoriskt sushistopp på vägen hem:
När vi väl har kommit hem så blir det skype och läggdags.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0